Digital marketing, czy tylko taka czeka nas przyszłość?
Najprościej mówiąc digital marketing to marketing cyfrowy. Zdecydowanie na przestrzeni ostatnich lat zaczyna on odgrywać kluczową role, a większość firm, nie ważne czy mniejszych czy większych właśnie na marketing cyfrowy stawia. Oczywiście tradycyjne formy marketingu nie są wypierane, są dopełnieniem i mogą tworzyć spójną całość z działaniami digital.
Działania te obejmują wszelkie media cyfrowe, gdzie oprócz oczywiście internetu i możliwych platform czy aplikacji mamy także radio i telewizję. Jest to zatem znacznie szersze pojęcie niż online marketing, którego niektórzy zamiennie używają.





Jak widać, dzięki digital marketingowi możemy prowadzić wiele różnych kampanii w różnych mediach. Generuje to także potężne zasoby danych, które możemy zbierać. Tutaj właśnie wchodzi pojęcie marketing automation, to znaczy automatyzacji marketingu które jest także ciekawym tematem do bliższego opisania.
Mamy naprawdę dużo plusów z dobrze prowadzonych akcji digitalowych, pierwszym bardzo istotnym jest możliwość zdobywania niebywałych zasięgów, które lata temu nie były osiągalne przy tradycyjnym marketingu. Drugim bardzo ważnym plusem jest możliwość gromadzenia danych które wiele nam mówią o naszych odbiorcach, ich zwyczajach i preferencjach. Trzeci plus natomiast to fakt, że reklamy w internecie są często tańsze niż te w radiu czy telewizji.
Warto więc obserwować rozwój internetu, zmian w radiu i telewizji, w odbiorze tych mediów. Dodatkowo należy pochylić się nad platformami i narzędziami które prowadzenie działań w sieci wspomagają. Ciekawe co nam przyniesie przyszłość.