Digital marketing, czy tylko taka czeka nas przyszłość?
Najprościej mówiąc digital marketing to marketing cyfrowy. Zdecydowanie na przestrzeni ostatnich lat zaczyna on odgrywać kluczową role, a większość firm, nie ważne czy mniejszych czy większych właśnie na marketing cyfrowy stawia. Oczywiście tradycyjne formy marketingu nie są wypierane, są dopełnieniem i mogą tworzyć spójną całość z działaniami digital.
Działania te obejmują wszelkie media cyfrowe, gdzie oprócz oczywiście internetu i możliwych platform czy aplikacji mamy także radio i telewizję. Jest to zatem znacznie szersze pojęcie niż online marketing, którego niektórzy zamiennie używają.
?Składnikami digital marketingu są:
? content marketing, jest to marketing treści, który jest bardzo istotny aby zbudować zaangażowanie wśród odbiorców. Tworzenie atrakcyjnych treści dla potencjalnych klientów jest ważne dla budowania wizerunku marki
? SEO, pod tym pojęciem kryje się optymalizacja pod wyszukiwarki. Prościej tłumacząc optymalizujemy naszą witrynę internetową, tak aby miała jak najlepsze wyniki wyszukiwania. Zdecydowanie jest to zagadnienie, o którym można napisać odrębny post
? Social Media Marketing, czyli całość działań marketingowych w social mediach. Prowadzenie kampanii w social mediach zdecydowanie różni się od SEO i wymaga od marketera podjęcia pierwszych kroków aby dotrzeć do odbiorców i zainteresować ich naszą ofertą
? płatne reklamy, zwane też PPC pay-per-click, są one wsparciem dla działań organicznych czyli tych bezpłatnych. Ważne sa ze względu na dużą konkurencję w obecnych czasach.
Jak widać, dzięki digital marketingowi możemy prowadzić wiele różnych kampanii w różnych mediach. Generuje to także potężne zasoby danych, które możemy zbierać. Tutaj właśnie wchodzi pojęcie marketing automation, to znaczy automatyzacji marketingu które jest także ciekawym tematem do bliższego opisania.
Mamy naprawdę dużo plusów z dobrze prowadzonych akcji digitalowych, pierwszym bardzo istotnym jest możliwość zdobywania niebywałych zasięgów, które lata temu nie były osiągalne przy tradycyjnym marketingu. Drugim bardzo ważnym plusem jest możliwość gromadzenia danych które wiele nam mówią o naszych odbiorcach, ich zwyczajach i preferencjach. Trzeci plus natomiast to fakt, że reklamy w internecie są często tańsze niż te w radiu czy telewizji.
Warto więc obserwować rozwój internetu, zmian w radiu i telewizji, w odbiorze tych mediów. Dodatkowo należy pochylić się nad platformami i narzędziami które prowadzenie działań w sieci wspomagają. Ciekawe co nam przyniesie przyszłość.